Współczynnik konwersji to jeden z kluczowych mierników sukcesu sklepów internetowych, który określa stosunek liczby odwiedzających witrynę do osób, które dokonały zakupu. W erze rosnącej konkurencji, szczególnie istotne wydaje się zatem stałe poszukiwanie nowych metod zwiększania współczynnika konwersji. Jedną z najskuteczniejszych metod poprawy konwersji jest udostępnienie klientom możliwie szerokiego wachlarza płatności, wśród których znajdą się zarówno preferowane przez nich metody (przelew, szybkie płatności), jak i metody, których w danym momencie potrzebują (raty, leasing). I chociaż szybkie płatności internetowe są obecnie standardem w większości sklepów internetowych, to badania jasno wskazują, że coraz więcej klientów dokonuje zakupów w sklepach, które pozwalają na rozłożenie płatności w czasie. Współczynnik konwersji w Twoim sklepie spada lub znajduje się na poziomie, który nie do końca Ci odpowiada? Intergracja z iRaty oraz iLeasing jest dokładnie tym, czego potrzebujesz.
Dlaczego finansowanie ratalne pozwala zwiększyć współczynnik konwersji?
Istnieje kilka powodów, dla których wdrożenie systemu ratalnego w sklepie e-commerce pozwala znacząco zwiększyć współczynnik konwersji i zmianę obserwatora w klienta, który dokonał zakupu. Chcesz wiedzieć jak to działa? Poniżej kilka faktów:
Finansowanie ratalne- wzbudzenie zaufania
Możliwość finansowania ratalnego w opcjach zakupu to dla klienta jasny sygnał – ta marka jest solidna i profesjonalna. Nie jest tajemnicą, że klienci mają większe zaufanie do firm, oferujących tego typu finansowanie – ostatecznie niewiele platform finansowych wchodziłoby we współpracę z szemranymi podmiotami. Wszystko to, bezpośrednio przekłada się na zwiększenie liczby transakcji i większe zyski.
Finansowanie ratalne – zmniejszenie porzucenia koszyka
Możliwość rozłożenia wydatków na raty to jeden z najskuteczniejszych sposobów na to, by klienci dokończyli proces zakupu, także w najbardziej newralgicznym momencie – podczas przechodzenia do płatności. To chwila, w której zdecydowana większość klientów zaczyna się zastanawiać, czy faktycznie potrzebują produktu i czy ich na niego stać – możliwość finansowania ratalnego pozwoli im zapłacić za produkt bez nadwyrężania domowego budżetu. Wszystko to przekłada się na niższy współczynnik porzucenia koszyka.
Zwiększenie wartości zamówień
Kiedy klienci mają możliwość płatności ratalnej, mogą być bardziej skłonni do zakupu droższych produktów lub większej liczby artykułów. W rezultacie, finansowanie ratalne może wpłynąć na zwiększenie wartości zamówień, co przekłada się na wyższy współczynnik konwersji. Dodatkowo, płatność ratalna zachęca także do ponownego skorzystania z usług sklepu – zdecydowana większość klientów, którzy skorzystali z możliwości finansowania ratalnego, w przyszłości poszukuje sklepów, które także oferują taką opcję.
Wyróżnienie się na tle konkurencji
Oferowanie finansowania ratalnego stanowi przewagę nad konkurencją, która pozwala dotrzeć do klientów poszukujących dogodnych warunków finansowania. W efekcie, sklep może zyskać większą liczbę klientów, co przełoży się na poprawę współczynnika konwersji. Istotne jest monitorowanie rynku i dostosowywanie oferty finansowania ratalnego do oczekiwań klientów, aby utrzymać wysoką atrakcyjność wśród konkurencji.
Łatwiejsze planowanie przyszłych inwestycji
Finansowanie ratalne umożliwia klientom lepsze planowanie swoich przyszłych wydatków, co może przekładać się na większą skłonność do korzystania z oferty sklepu. Klienci, którzy mają pewność, że będą w stanie spłacić raty w przyszłości, są bardziej skłonni do ponownego skorzystania z oferty sklepu, co może przyczynić się do poprawy współczynnika konwersji.