Proste i płynny proces zakupu – właśnie tego oczekują klienci dokonujący zakupów e-commerce. Każde potknięcie na tym etapie, takie jak wolno ładująca się strona, wyskakujące okno reklamowe, przejście do kolejnego etapu znajdującego się na innej stronie – wszystko to wpływa bezpośrednio na ich doświadczenia zakupowe i może skutkować porzuceniem koszyka lub utratą sprzedaży. Dlatego tak ważne jest nie tylko to, by maksymalnie uprościć ścieżkę zakupową z elementem płatności włącznie, ale także zaoferować różnorodne formy finansowania. Im szybsze i prostszy będzie cały proces, tym większa szansa, że klient będzie zadowolony z zakupów – i wróci po więcej. Dlatego w dzisiejszym tekście skupimy się na tym, jak zmienić ścieżkę zakupową, by stała się maksymalnie przyjazna klientowi oraz jakie formy płatności zaoferować, by umożliwić elastyczne, dopasowane do potrzeb finansowanie. I tu mała dygresja – wszystkie nowoczesne formy płatności wdrożysz do swojego sklepu poprzez platformę iPłatności – bezpieczną przestrzeń pozwalającą zaoferować klientom zakupy na raty, w leasingu, za pomocą szybkich płatności.
Prosta i intuicyjna strona
O tym, jak ważnym aspektem w procesie zakupowym jest UX (User Exprerience), pisaliśmy już wcześniej – jeśli chcesz zajrzeć do tego tekstu, znajdziesz go TUTAJ. Dobrze zbudowana, przemyślana strona internetowa, która jest nie tylko klarowna, ale także intuicyjna w obsłudze, to połowa sukcesu zakupowego. Wbrew pozorom, by stworzyć przyjazny klientowi interfejs nie trzeba wiele – wystarczy, że treści będą krótsze i bardziej przejrzyste, formularz zakupowy pozbawiony będzie zbędnych pól, a jej strona będzie równie dobrze wyświetlać się na ekranie komputera, co telefonu. Warto bowiem wiedzieć, że to, w jaki sposób prezentuje się i jak działa strona internetowa sklepu bezpośrednio przekłada się na zadowolenie i komfort klientów – co wprost wpływa na ich decyzje zakupowe i może prowadzić do wzrostu konwersji nawet o 20-3-%. Analogicznie – skomplikowana strona, z mnóstwem zakładek i wolno ładującymi się obrazkami to prosta droga do frustracji i rezygnacji z zakupów.
Różnorodne i bezpieczne płatności
Wielokrotnie wspominaliśmy o tym, jak istotnym elementem udanej sprzedaży w sklepie internetowym jest zapewnienie różnorodnych form płatności. Potwierdzają to badania – brak preferowanej przez klienta płatności to jeden z częstszych powodów porzucania koszyka. Więcej przeczytasz na ten temat TUTAJ. Dlatego warto zaoferować klientom nie tylko szybkie płatności, ale także opcje finansowania w leasingu lub na raty, co pozwala na rozłożenie jednorazowego, dużego wydatku w czasie i lepsze zarządzanie domowym lub firmowym budżetem. Różnorodne opcje finansowania łatwo wdrożysz do swojego sklepu poprzez integrację systemem iPłatności. Zajrzyj TU i przekonaj się jakie to proste. Na zachętę dodamy także, że różnorodność form płatności to bardzo istotny element zwiększający konwersję i bezpośrednio przekładającym się na wzrost zakupów.