O tym, że finansowanie ratalne w sklepach internetowych zyskuje w ostatnim czasie coraz większą popularność napisano już wiele. I w zasadzie trudno się dziwić, bowiem po nowoczesnych i szybkich płatnościach online, finansowanie ratalne to jedna z najchętniej wykorzystywanych i najbardziej poszukiwanych metod płatności za zakupy w Internecie. Szybkie, wygodne i bezpieczne – nie tylko stwarzają Twoim klientom możliwość kupna dowolnego towaru w dowolnym momencie, ale stanowią także dodatkowy argument, który przemawia za tym, że warto kupować właśnie u Ciebie.
iRaty w e-commerce
Najważniejszą zaletą finansowania ratalnego jest fakt, że pozwala na zakup konkretnego przedmiotu bez konieczności jednorazowego, dużego nadwyrężenia domowego budżetu i optymalne rozłożenie spłaty w czasie. Oczywiste? Z tej oczywistości wynika jednak kilka konkretów, których nie widać na pierwszy rzut oka, a które realnie przyczyniają się do zwiększenia zysków w Twoim sklepie internetowym. Oto one:
Większe obroty – badania pokazują, że w sklepach umożliwiających zakupy na raty średnia kwota transakcji jest aż 2,5 razy większa, niż w przypadku innych metod płatności. Świadomość, że sklep oferuje możliwość rozłożenia płatności na raty sprawia, że klienci chętniej zapełniają koszyk większą liczbą produktów, nierzadko również decydują się na droższą wersję wybranego produktu lub bardziej zaawansowany model, który dotychczas był dla nich nieosiągalny cenowo. Wszystko to przekłada się na wyższą kwotę zakupu, a w efekcie – większy zysk.
Mniej porzuconych koszyków – problemu, który spędza sen z powiek wielu właścicielom sklepów internetowych. Idziemy o zakład, że dwoicie się i troicie, by maksymalnie uprościć ścieżkę zakupową, obniżyć koszty dostawy i zaoferować możliwie najwięcej preferowanych metod szybkich płatności, by maksymalnie obniżyć liczbę porzuconych koszyków. Zdradzimy Wam sekret – nie da się wyeliminować ich do zera, ale da się ograniczyć ich liczbę poprzez możliwość ratalnego finansowania zakupów. Newralgicznym punktem ścieżki zakupowej jest moment przed finalizacją zakupów, kiedy podliczone zostają koszty dodanych do koszyka produktów. Możliwość rozłożenia ostatecznej kwoty na raty pozwala szybko zrealizować potrzebę zakupową i sfinalizować transakcję także wtedy, gdy opłacenie jej tradycyjną metodą byłoby niemożliwe.
Zwiększenie konwersji – finansowanie ratalne daje możliwość zakupu wymarzonego produktu tu i teraz, nawet wtedy gdy jego koszt przekracza możliwości finansowe. Bez czekania na premię, spadek, bez konieczności oszczędzania i wypatrywania promocji. Finansowanie ratalne pozwala odłożyć na bok dylematy związane z dużym wydatkiem finansowym i zrealizować zakup od ręki. W efekcie, potencjalny klient który dotychczas tylko przeglądał asortyment Twojego sklepu, staje się nowym klientem, który dokonuje zakupu.