Jak wybrać dostawcę płatności w sklepie internetowym? Cz.I
O tym, jak istotnym czynnikiem w świecie e-commerce są szybkie i funkcjonalne płatności, pisaliśmy już wiele razy. Wystarczy zajrzeć do któregoś z naszych wcześniejszych tekstów, by przekonać się, że rodzaj płatności ma znaczenie – wielu klientów rezygnuje bowiem z zakupów na ostatnim etapie, gdy widzi, że sklep nie ma w ofercie preferowanego przez nich sposobu zapłaty. Jednak porzucony koszyk to nie jedyna konsekwencja braku różnorodnych form płatności – innymi jest także spadek czynnika konwersji oraz mniejsza efektywność sprzedaży. Wszystko to sprowadza się do jednego wniosku – im więcej rodzajów i form płatności w sklepie internetowym, tym większa szansa, że klient dokona w nim zakupu, a także – że będzie wracał, dzięki pozytywnym doświadczeniom zakupowym. Skoro zatem tę kwestię mamy już wyjaśnioną, pora przejść do kolejnej – jak wybrać dostawcę płatności internetowych i jakie kryteria brać pod uwagę przy wyborze? Jeśli stoisz przed podobnym dylematem ten tekst jest właśnie dla Ciebie – wyjaśniamy w nim czym się kierować i dlaczego warto postawić na iPłatności.
Funkcjonalność
Dobrze zintegrowane ze sklepem metody płatności to takie, które nie tylko oferują rozwiązania korzystne dla obu stron. To przede wszystkim metody, które zapewniają bezpieczeństwo transakcji, są elastyczne oraz odpowiadają na aktualne potrzeby klientów – dlatego wybór dostawcy nie powinien być dziełem przypadku ani opierać się wyłącznie na chłodnej kalkulacji. Warto bowiem pamiętać, że dobrze dobrane formy płatności pozwalają na znacznie więcej, niż tylko szybkie opłacenie zakupów – oferują bowiem większą funkcjonalność i bardziej zaawansowane metody, takie jak np. wbudowany system ratalny czy leasingowy. W platformie iPłatności znajdziesz zatem rozwiązania, które pozwolą Twoim klientom sfinansować zakupy w Twoim sklepie za pomocą obu tych form – tak prosto jak zwykłym przelewem. Co to dokładnie oznacza? Że poza tradycyjnymi metodami takimi, jak wspomniany przelew czy BLIK, klient ma możliwość wyboru dodatkowych opcji, które nie wymagają od niego dodatkowego zaangażowania. Wystarczy wypełnić wniosek leasingowy lub ratalny, poczekać na decyzję banku i gotowe – resztą zajmują się iPłatności. Co to oznacza dla Ciebie? Między innymi to, że za każdy uruchomiony wniosek ratalny lub leasingowy otrzymasz od nas prowizję.
Elastyczność
W przypadku tak specyficznych form finansowania jak raty i leasing, niezbędna jest wysoka elastyczność i dopasowanie do stale zmieniających się potrzeb klientów. Dlatego nasza procedura jest prosta, przejrzysta i nie zawiera haczyków – to klient ustala w wysokość rat i długość spłaty, tak by w pełni dopasować je do swoich potrzeb. Dodatkowym aspektem wyróżniającym iPłatności spośród innych dostawców płatności internetowych jest także fakt, że klient może edytować koszyk w dowolnym momencie – i często dokładnie tak się dzieje. Możliwość rozłożenia płatności na raty lub leasing sprawia bowiem, że klienci chętniej decydują się na większe zakupy lub wybierają bardziej zaawansowany, droższy sprzęt. Możliwość edytowania koszyka w trakcie zakupów pozwala zrobić to szybko i bez konieczności przechodzenia całej procedury od początku.