Nie ulega wątpliwości, że finansowanie ratalne z roku na rok staje się coraz popularniejszą formą finansowania w branży e-commerce. Każdego roku wzrost tej finansowania wynosi średnio 30%, co sprawia, że jest jedyną obecnie kategorią kredytową rozwijającą się w tak dynamiczny sposób. I trudno się dziwić, bowiem finansowanie ratalne przestało być kojarzone jedynie z sytuacjami awaryjnymi (jak zepsuta pod koniec miesiąca pralka czy lodówka), a stało się przede wszystkim nowym stylem zakupowym, wybieranym przede wszystkim przez świadomych konsumentów. Jednak wdrożenie do sklepu płatności ratalnych to nie tylko sposób na przyciągnięcie większej liczby klientów, ale przede wszystkim na zwiększenie średniej wartości koszyka oraz zwiększyć konwersję. Na czym polega fenomen płatności ratalnych i dlaczego stanowią świetny sposób na zwiększenie zysków w branży e-commerce? O tym przeczytacie w dzisiejszym wpisie.
Finansowanie ratalne a zwiększenie średniej wartości koszyka
Chociaż na szczycie listy kategorii zakupowych najchętniej finansowanych za pomocą rat wciąż niezmiennie plasuje się elektronika, dobra luksusowe oraz wyposażenie domu, w ten sposób można sfinansować niemal każdy rodzaj zakupów. Jak to przekłada się na zwiększenie wartości koszyka? Schemat jest prosty – możliwość rozłożenia płatności na raty i rozłożenia kosztu zakupów w czasie sprawia, że klienci skłonni są sięgnąć po lepszy jakościowo lub droższy produkt, na który nie zdecydowaliby się, gdyby wymagał jednorazowego wyłożenia większej ilości gotówki. Z tego samego względu wielu z nich decyduje się zrobić za jednym razem większe zakupy, niż te, które pierwotnie mieli w planach – możliwość rozłożenia całości kwoty na dogodne raty sprawia, że całościowy koszt zakupu jest dla nich znacznie mniej odczuwalny. Wszystko to sprawia, że średnia wartość koszyka automatycznie rośnie i bezpośrednio przekłada się na zwiększenie zysku ze sprzedaży. Nie bez znaczenia jest także doświadczenie zakupowe klienta, który otrzyma lepszy pod względem jakości produkt przy mniejszym obciążeniu budżetu i bez konieczności podnoszenia jednorazowego, dużego wydatku.
Finansowanie ratalne a wzrost konwersji
Finansowanie ratalne pozwala także skutecznie zwiększyć konwersję w sklepie internetowym, czyli wskaźnik pokazujący ile z osób odwiedzających witrynę sklepu ostatecznie zdecyduje się na dokonanie zakupów. Warto jednak pamiętać o tym, by możliwość finansowania ratalnego w sklepie komunikować już na stronie głównej – klient powinien rozpoczynać zakupy ze świadomością, że ich koszt może rozłożyć w czasie. Stąd już prosta droga do mniejszej ilości porzuconych koszyków i zwiększenia ich wartości – informacja o różnorodnych formach finansowania powinna być doskonale widoczna już na wstępie. Warto także pamiętać, że wzrost konwersji może zwiększyć także zaoferowanie klientom różnorodnych form płatności, takich jak leasing, płatności odroczone czy szybkie płatności internetowe. Wszystkie je znajdziesz w platformie iPłatności.
Finansowanie ratalne – szybko, bez wchodzenia z domu i z formalnościami ograniczonymi do minimum
Nie ulega wątpliwości, że raty online nie cieszyłyby się tak dużą popularnością, gdyby nie fakt, że ten typ finansowania jest łatwy, szybki i nie wymaga wielu formalności. W serwisie iRaty cały proces ogranicza się do zaledwie kilku kliknięć – wystarczy podczas dokonywania zakupów wypełnić krótki wniosek ratalny, by po kilku chwilach uzyskać decyzję banku na ekranie swojego monitora, komputera czy smartofna. Ograniczone do minimum formalności, szybki czas przyznawania decyzji kredytowej oraz wysoka przyznawalność sprawiają, że za pomocą iRat klient płaci w sklepie tak prosto i szybko, jak tradycyjnym przelewem. Nic więc dziwnego, że coraz więcej osób traktuje finansowanie ratalne jako nowy styl zakupowy, realnie korzystając z możliwości, jakie oferuje.