W erze cyfrowej, gdzie zakupy online i offline przenikają się nawzajem, różnorodność form płatności oferowanych przez sklepy staje się kluczowym elementem, który wpływa na zadowolenie klientów i ich doświadczenia zakupowe. Wartościowanie elastyczności finansowej i dostosowywanie się do preferencji płatniczych konsumentów to nie tylko sposób na przyniesienie sklepom e-commerce wymiernych korzyści – to konieczność, jeśli sklep stawia na rozwój i budowanie silnej pozycji na rynku. Jednak żeby nie być gołosłownym – poniżej przedstawiamy kilka najważniejszych aspektów związanych z wprowadzeniem różnorodnych form płatności oraz ich wpływ na zadowolenie i doświadczenia zakupowe klientów.
Zwiększenie dostępności i wygody zakupów
Badania pokazują, że oferowanie szerokiej gamy opcji płatności znacząco zwiększa wygodę klientów, co bezpośrednio przekłada się na ich zadowolenie, a to z kolei na chęć ponownego dokonania zakupy w konkretnym sklepie. Zgodnie z raportem z 2020 roku opublikowanym przez Business Insider, sklepy, które adoptują nowoczesne metody płatności takie jak płatności mobilne, e-portfele, płatności bezkontaktowe czy możliwość szybkiego finansowania ratalnego oraz leasingowego, zyskują wyższą notę w ocenie satysfakcji klientów. Opcje te redukują czas potrzebny na finalizację transakcji i minimalizują potencjalne frustracje związane z brakiem gotówki czy problemami z kartami płatniczymi.
Poprawa wskaźników konwersji i zmniejszenie porzuceń koszyków
Powtarzamy to nader często, jednak to jedna z najważniejszych kwestii dla skutecznej sprzedaży w Twoim sklepie – dostępność ulubionych metod płatności ma bezpośredni wpływ na decyzje zakupowe konsumentów. Badanie przeprowadzone przez Baymard Institute ujawnia, że 21% porzucanych transakcji w e-commerce wynika z braku odpowiednich metod płatności. Oferowanie preferowanych opcji płatniczych nie tylko zmniejsza liczbę porzuceń koszyków, ale także zwiększa wskaźniki konwersji sklepu. A które z nich są preferowane? Przede wszystkim te, które pozwalają na natychmiastowe dokonanie płatności oraz takie, które umożliwią rozłożenie płatności w czasie – np. za pomocą rat lub leasingu. Każdą z powyższych metod płatności znajdziesz w systemie iPłatności – zajrzyj tu i przekonaj się dlaczego warto.
Budowanie zaufania i lojalności klientów
Raport Nielsen z 2019 roku wskazuje, że 70% konsumentów jest bardziej skłonnych do zakupu, gdy sklep oferuje znane i zaufane metody płatności. Sklepy, które integrują sprawdzone i bezpieczne systemy płatnicze, takie jak PayPal czy Apple Pay, budują wizerunek wiarygodnego i bezpiecznego partnera handlowego. To zaufanie przekłada się na długoterminową lojalność klientów.
Wyższa wartość koszyka zakupowego
Opcje płatności ratalnych lub kredytowych mogą skutecznie zwiększać średnią wartość koszyka zakupowego, jak wykazało badanie Klarna, z którego wynika, że dostępność płatności odroczonej może podnieść średnią wartość zamówienia nawet o 45%. Klienci, mając możliwość rozłożenia płatności na mniejsze kwoty, często decydują się na droższe lub dodatkowe produkty. Nie bez znaczenia jest także atrakcyjna oferta ratalna lub leasingowa – a tak się składa, że dzięki iPłatności Twoi klienci będą mieli dostęp do najlepszych promocji i finansowania na preferencyjnych warunkach.