Pomimo spadku dynamiki rozwoju e-commerce po zakończeniu pandemii nieco spadła, wciąż udział tej gałęzi handlu systematycznie rośnie. Wystarczy porównać statystyki – w porównaniu do roku 2020 odsetek osób robiących zakupy w Internecie wzrósł o 4%. Szybki wzrost udziału e-commerce w sprzedaży detalicznej wynika z kilku czynników: pierwszym z nich bez wątpienia było zamknięcie sklepów oraz galerii i co za tym idzie – brak możliwości zrobienia zakupów stacjonarnych. Drugim – nowoczesne rozwiązania, które znacznie usprawniły proces zakupowy. Z perspektywy internautów dokonujących zakupów przez Internet, kluczowymi kwestiami decydującymi o ostatecznym dokonaniu przez nich zakupu jest cena produktu, koszt i różnorodna forma dostawy oraz dostępność różnych form płatności, w tym przede wszystkim – szybkich płatności online. I to właśnie na nich skupimy się w dzisiejszym artykule – jak bowiem pokazuje badanie Gemius*, aż 70% konsumentów robiących zakupy przez Internet decyduje się na dokonanie szybkiego przelewu za pomocą bramki płatności.
Szybkie płatności online – szybko, łatwo, komfortowo
Podstawową zaletą szybkich płatności online jest nieskomplikowany proces całej operacji, który pozwala do minimum zredukować konieczność wypełniania rubryk i formularzy. Proces płatności ogranicza się w zasadzie do kilku prostych kroków – zalogowania się do swojego sytemu bankowości elektronicznej oraz dokonania autoryzacji poprzez podanie jednorazowego kodu. Wszystko to sprawia, że dokonywanie płatności w ten sposób znacząco wysuwa się na prowadzenie – pozwalają bowiem skrócić czas samego składania zamówienia oraz jego finalizacji. To kolejna cecha szybkich płatności, która wpływa na ich stale rosnącą popularność – po dokonaniu płatności informacja zwrotna dotycząca pomyślnego przebiegu transakcji jest niemal natychmiastowa i trafia zarówno do klientów, jak sprzedającego. Nie bez znaczenia jest także fakt, że szybkie płatności internetowe gwarantują bezpieczeństwo oraz szybki przepływ gotówki pomiędzy kontami klienta i sprzedawcy, bez konieczności czekania na zaksięgowanie płatności w sklepie.
iPłatności – korzyści dla przedsiębiorcy
Szybkie płatności internetowe to szereg zalet dla konsumentów, ale także wymierne korzyści dla przedsiębiorców. Integracja ze sprawdzonym systemem szybkich płatności są w stanie realnie poszerzyć grupę odbiorców docelowych, w tym potencjalnych klientów. Jak wspominaliśmy we wcześniejszych tekstach, aż 8% klientów rezygnuje z zakupów, jeśli w opcjach płatności sklepu nie ma preferowanych przez nich formy. Tymczasem integracja szybkich płatności jest prosta i intuicyjna, wszystkie szczegóły dotyczące integracji iPłatności w Twoim sklepie znajdziesz tu -> (link).
Wdrożenie szybkich płatności internetowych poprzez sprawdzone i zaufane bramki znacząco podnosi bezpieczeństwo i zabezpiecza przed cyberprzestępcami, co w dobie ataków hakerskich jest z punktu widzenia klientów jest szczególnie istotne.
Ostatnim argumentem za wprowadzeniem szybkich płatności jest także fakt, że zwiększają pozytywny odbiór marki i jego pozytywny wizerunek – co w ostatecznym rozrachunku zwiększa prawdopodobieństwo pomyślnego przebiegu procesu zakupowego.
*Raport „E-commerce w Polsce 2021”