Rynek e-commerce rośnie w siłę – szacuje się, że w 2027 roku na polskim rynku działać będzie około 282 tys. sklepów internetowych, co oznacza znaczny wzrost w porównaniu z obecnymi danymi. Według przewidywań ekspertów z Dun&Bradstreet pod koniec 2022 roku liczba sklepów internetowych na polskim rynku może przekroczyć 55 tys., dane pokazują bowiem, że co miesiąc polski rynek e-commerce powiększa się blisko 350 nowych podmiotów. Co to wszystko oznacza? Wzrost konkurencji, walka o konsumenta i wprowadzenie rozwiązań, które pozwolą zbudować skuteczną relację z klientem. I choć najważniejszymi aspektami podczas dokonywania zakupów internetowych wciąż pozostają cena i funkcjonalność kupowanego produktu, to coraz częściej o wyborze konkretnego sklepu decyduje coś jeszcze – pozytywne doświadczenia.
UX – o co w tym chodzi?
Skrót UX pochodzi od określenia User Experience, czyli szeroko pojętych doświadczeń użytkownika towarzyszących mu podczas korzystania z produktu czy usługi. Sam temat jest obszerny, dlatego szerzej omówimy go przy innej okazji – dziś skupimy się przede wszystkim na tym, jaki wpływ na doświadczenie użytkownika ma system płatności internetowych. Warto bowiem wiedzieć, że sam termin UX odnosi się do doświadczeń negatywnych, jak i pozytywnych, które choć są subiektywne, odgrywają istotną rolę w całym procesie zakupowym. I nietrudno się domyślić, jakim rezultatem zakończy się negatywne doświadczenie użytkownika spowodowane brakiem preferowanej metody płatności czy bramką szybkich płatności, która nie wzbudza zaufania i nie gwarantuje bezpieczeństwa transakcji. Tymczasem wdrożenie sprawdzonej bramki płatności zapewniającej pełne bezpieczeństwo procesu i ulubione metody płatności to kluczowy czynnik, który pozwoli Ci wpłynąć na pozytywne doświadczenie użytkownika i w pełni dopasowany do jego oczekiwań.
Szybkie płatności online – postaw na jakość
Największymi zaletami szybkich płatności internetowych jest fakt, że są szybkie. A także dostępne przez 24h na dobę – dzięki czemu opłacenie towaru możliwe w dowolnej chwili, o każdej porze dnia. Stąd tak duża popularność tego rozwiązania, zwłaszcza w dobie uproszczonego procesu płatności, w którym wystarczy zatwierdzić płatność w swoim serwisie bankowym. Z tego względu brak bramki oferującej szybkie płatności online znacząco przyczynia się do porzucenia koszyka w na ostatnim etapie dokonywania zakupów oraz wpływa na utratę zainteresowania sklepem. Warto jednak pamiętać, że sama bramka oferująca szybkie płatności to nie wszystko – by była w pełni skuteczne powinna zapewniać wiele metod oraz stuprocentowe bezpieczeństwo całego procesu.
iPłatności – to bramka, której szukałeś
iPłatności to innowacyjne rozwiązanie, które zapewni klientom Twoje sklepu nie tylko zapłacenie za zakupy za pomocą preferowanej formy płatności, ale także możliwość sfinansowania ich na raty lub w leasingu. Wdrażając iPłatności w swoim sklepie internetowym zyskujesz wiele: od zadowolenia klientów, poprawy konwersji procesów i zwiększenia liczby transakcji, po narzędzia wspomagające strategię sprzedażową i marketingową.