Przed Wami druga część wpisu dotyczącego systemu płatności ratalnych online, a konkretnie – powodów, dla których warto to zrobić. W poprzednim wpisie, który znajdziecie tu pisaliśmy między innymi o tym, dlaczego szybkie płatności online to nie wszystko i dlaczego wdrożenie opcji finansowania ratalnego może być właśnie tym czynnikiem, który ma kluczowe znaczenie w doprowadzeniu ścieżki zakupowej do końca. Wspomnieliśmy także o korzyściach, jakie niesie za sobą wprowadzenie płatności ratalnych online w odniesieniu do klienta – a jak wiadomo, zadowolony klient, to wracający klient. Dziś jednak przyjrzymy się bliżej zaletom tego typu finansowania w kontekście sprzedawcy – a uwierzcie nam, jest ich naprawdę sporo. Jeśli już na tym etapie jesteście zdecydowani na wdrożenie w swoim sklepie internetowym kompleksowego systemu szybkich płatności z finansowaniem ratalnym włącznie, iPłatności to opcja dla Was. Znajdziecie ją tu.
iRaty – korzyści dla sprzedawcy
Podstawową korzyścią wynikająca z umożliwienia klientom sprzedaży ratalnej w sklepie internetowym jest tak, że pozwala dotrzeć do znacznie większej, niż dotychczas grupy odbiorców. Zwłaszcza takich, którzy być może już znają Twój sklep, jednak jednorazowy koszt zakupu znajdujących się w nim produktów jest dla nich nie do przejścia. Wbrew pozorom finansowanie ratalne nie jest opcją wyłącznie dla właścicieli sklepów z drogim asortymentem – ten system płatności sprawdzi się niemal w każdej branży.
Kolejna korzyść bezpośrednio wynika z poprzedniej – udostępnienie płatności ratalnej online bezpośrednio przekłada się na realne zwiększenie sprzedaży i zwiększenie wartości koszyka zakupowego. Z jednej strony, jak już wspomnieliśmy – raty online pozwalają dotrzeć do grupy osób, nieposiadających wystarczających środków na sfinalizowanie transakcji, z drugiej – przyciągnąć klientów, którzy z różnych powodów preferują taki system płatności. W obu przypadkach wygrywasz, a wyniki sprzedaży rosną. Pamiętaj także, że możliwość rozłożenia płatności na raty w wielu przypadkach skłania klientów do rozważenia zakupu droższego modelu lub lepszego produktu. Takiego, na którego bez możliwości finansowania ratalnego online w ogóle nie braliby pod uwagę. I znowu: win – win.
Trzecia korzyść z wdrożenia płatności ratalnych w sklepie internetowym na pierwszy rzut oka może wydawać się mało znacząca, jednak w dobie ogromnej konkurencji na rynku e-commerce ma fundamentalne znaczenie. Możliwość dokonywania zakupów na raty to bowiem doskonały sposób na budowanie pozytywnego wizerunku marki, która jest otwarta na nowoczesne rozwiązania i charakteryzuje się proklienckim podejściem. Bo choć zasadniczo płatności ratalne są narzędziem pozwalającym na sfinansowanie zakupu, to mają także duże znaczenie marketingowe.
Ostatnią korzyścią jest bezpieczeństwo transakcji – w przypadku rat online klient odpowiada bezpośrednio przed bankiem. Oznacza to, że to właśnie na banku spoczywa konieczność wyegzekwowania płatności w przypadku niewypłacalności klienta i to on rozpoczyna procedurę windykacyjną.