Rynek e-commerce stale rośnie w siłę – tylko w pierwszym półroczu 2023 roku otworzyło się w Polsce 3,9 tys. nowych sklepów internetowych. Choć mogłoby się wydawać, że to niewiele, w rzeczywistości liczba ta odpowiada mniej więcej liczbie sklepów, które rozpoczęły działalność w całym zeszłym roku. To jasno pokazuje, że handel przenosi się do sieci – i nic nie wskazuje na to, by trend ten miał stracić na sile. Tym, co nierozerwalnie związane z branżą e-commerce są zatem płatności online, bez których finansowanie zakupów w Internecie nie byłoby możliwe. Jednak samo umożliwienie płatności bankowych online to za mało – podobnie, jak dla wyprzedzenia konkurencji nie wystarczy zaproponowanie atrakcyjnych cen oraz sprawnej wysyłki. Współczesny klient jest świadomy i doskonale wie, czego chce – nic więc dziwnego, że dotyczy to także preferowanych przez niego form płatności. Z dzisiejszego teksu dowiesz się jakie formy płatności najchętniej wybierają klienci sklepów internetowych, co jest dla nich ważne podczas dokonywania transakcji i dlaczego wszystko czego potrzebują Twoich klienci znajdziesz w iPłatności.pl
Jaka jest najczęściej wybierana formy płatności?
Chociaż może to stanowić pewne zaskoczenie, z badań przeprowadzonych przez Mobile Institute dla e-Izby wynika, że najchętniej wybieraną formą płatności online jest szybki przelew. Co ciekawe ten sposób płatności preferują zarówno kobiety, jak i mężczyźni – szybkie płatności pozwalają natychmiastowo opłacić zakupy bez konieczności ręcznego wprowadzania danych oraz ryzyka pomyłki. Wszystko to sprowadza się do jednego wniosku – polscy konsumenci cenią szybkie i proste rozwiązania, które dzięki maksymalnie uproszczonej procedurze pozwalają zaoszczędzić sporo czasu i szybko sfinalizować transakcję. Działanie szybkich płatności jest proste – podczas płacenia użytkownik zostaje bezpośrednio przeniesiony na stronę banku, w którym ma konto i potwierdza płatność w aplikacji mobilnej lub za pomocą kodu SMS. Ogromną zaletą tego rozwiązania jest także fakt, że środki od razu trafiają na konto sprzedawcy, co znacząco przyspiesza realizację zamówienia. Co ważne, pomimo wprowadzania na rynek coraz nowszych rozwiązań w zakresie płatności online to właśnie szybkie płatności online niezmiennie pozostają na pierwszym miejscu.
Co jeszcze jest ważne dla klienta?
Tym, co zdecydowanie dla klienta najważniejsze podczas dokonywania płatności za zakupy w sklepie internetowym jest bezpieczeństwo transakcji. Ten czynnik wskazuje aż 90% klientów. Dlatego bezpieczeństwo to podstawa – klienci zwracają uwagę na sklep posiada certyfikat SSL lub inne formy zabezpieczenia. W przypadku ich braku większość klientów po prostu zrezygnuje z zakupu w obawie, że ich dane wpadną w niepowołane ręce.
Podobnie jest w przypadku, gdy na liście metod płatności nie ma tej formy, która jest przez nich preferowana. Eksperci właśnie ten czynnik wskazują bowiem jako jedną z najczęstszych przyczyn porzucania koszyków – dlatego warto oferować klientom wiele form finansowania. Poza szybkimi płatnościami, które są najchętniej wybieranymi formami płatności, klienci często korzystają także z zakupów na raty czy finansowania w leasingu oraz płatności odroczonych – które umożliwiają im większe możliwości i wygodę finansowania. Jeśli nie wiesz gdzie znaleźć platformę oferującą wszystkie powyższe formy finansowania zajrzyj na iPłatności.pl – mamy je wszystkie.