Prowadzenie sklepu internetowego to nie tylko kwestia posiadania świetnych produktów, profesjonalnej usługi czy atrakcyjnej strony internetowej. To wszystko potencjalnie przekłada się na sukces w branż e-commerce – jeśli jednak z jakiegoś powodu Twoja sprzedaż nie idzie tak, jak powinna, warto spojrzeć na temat szerzej. Także wtedy, gdy chcesz zwiększyć zyski ze sprzedaży i szukasz optymalnych rozwiązań, pozwalających na zwiększenie poziomu konwersji.
Właśnie, konwersja – to kluczowy wskaźnik sukcesu e-commerce. Mówiąc prościej to liczba użytkowników, którzy wykonali określoną akcję – najczęściej dotyczy ona tych, którzy z powodzeniem dokonali zakupu. Im wyższa konwersja, tym lepiej – oznacza bowiem, że większy odsetek użytkowników trafił na Twoją stronę oraz pomyślnie sfinalizował transakcję.
Jednak każdy, kto prowadzi internetowy biznes wie, że ścieżka od trafienia na stronę do sfinalizowania zakupu nierzadko jest długa i wyboista, często kończąc się w połowie procesu zakupowego. Czy wiesz, że jednym z najczęstszych powodów porzuconych koszyków jest brak elastycznych opcji płatności? Współczesny klient oczekuje wygody i możliwości wyboru – jeśli nie znajdzie dogodnej dla siebie metody zapłaty, może zrezygnować z zakupu i poszukać produktu gdzie indziej, także wtedy, jeśli oferujesz niższą cenę. Właśnie dlatego warto zadbać o szeroką gamę opcji płatniczych, a szczególnie o płatności ratalne i leasingowe, które znacząco zwiększają konwersję, a także pozwalają pozyskać zupełnie nowych klientów.
Płatności ratalne – większa dostępność, większa sprzedaż
Jednorazowy, duży wydatek w większości przypadków budzi opór – także wtedy, kiedy klient posiada na koncie wystarczająco dużo środków. Dlatego finansowanie ratalne już dawno przestało wiązać się z koniecznością, a stało się po prostu wyborem i nowym stylem zakupowym. Wiążę się to nie tylko z brakiem konieczności ponoszenia jednorazowego, dużego wydatku, ale także szeregiem dodatkowych zalet, jakie niesie ze sobą ta forma płatności. Dlatego jeśli chcesz zwiększyć konwersję i zyski w swoim sklepie, wdrożenie tych dwóch opcji finansowania to najlepsze, co możesz zrobić. Potrzebujesz więcej szczegółów? Zerknij tu (zakładka współpraca) i przekonaj się, jakie to proste. Tymczasem przechodzimy do konkretów, czyli:
Jak płatności ratalne zwiększają konwersję?
- zwiększają dostępność produktów – czyli w prostych żołnierskich słowach: klienci, którzy w danym momencie nie mają pełnej kwoty na zakup, mogą go dokonać bez konieczności czekania na lepszy moment czy przypływ gotówki.
- redukują barierę cenową – nawet jeśli klient uważa produkt za drogi, możliwość rozłożenia płatności na raty sprawia, że wydatek staje się bardziej akceptowalny.
- skracają proces decyzyjny – klient nie musi odkładać zakupu i szukać tańszych alternatyw, tylko od razu wybiera produkt, wiedząc, że sklep oferuje mu możliwość sfinansowania go w ratach.
- podnoszą średnią wartość koszyka – użytkownicy często kupują droższe modele lub dodają dodatkowe produkty do zamówienia, tylko dlatego, że mogą sfinansować zakup za pomocą rat.
Leasing online – idealne rozwiązanie dla klientów biznesowych
Było o ratach, czas na leasing – ta forma finansowania także skutecznie podnosi konwersję i sprawia, że klienci kupują więcej i chętniej. Elastyczna forma finansowania, która w dodatku pozwala uniknąć jednorazowego, dużego wypadku to prawdziwy game changer – pozwala bowiem na więcej, bez ryzyka zaburzenia płynności finansowej firmy.
Leasing to rozwiązanie często kojarzone z samochodami, ale w rzeczywistości równie często stosowane również w branży e-commerce, zwłaszcza w przypadku zakupów dla firm. Jeśli prowadzisz sklep oferujący sprzęt IT, wyposażenie biur, maszyny czy narzędzia – wprowadzenie opcji leasingu może stać się właśnie tym czynnikiem, który znacząco zwiększy Twoją sprzedaż.
Dlaczego leasing zwiększa konwersję?
Ułatwia zakup drogich produktów – firmy, zwłaszcza nowopowstałe często mają ograniczony budżet na inwestycje i rozwój. Finansowanie maszyn i urządzeń w leasingu pozwala jednak na płatności w wygodnych ratach zamiast jednorazowego wydatku.
Jest korzystniejszy podatkowo – dzięki możliwości finansowania w leasingu przedsiębiorca mogą wliczyć raty leasingowe w koszty działalności, co w efekcie zmniejsza ich obciążenie podatkowe.
Zachęca do większych zakupów – skoro płatność jest rozłożona w czasie, firmy częściej decydują się na zakup droższych i bardziej zaawansowanych technologicznie produktów.
Jest szybki i prosty – nowoczesne systemy leasingowe, jak leasing dostępny w systemie iPłatności, pozwalają na błyskawiczną decyzję kredytową online, bez zbędnych formalności.
Podsumowując – wprowadzenie elastycznych form finansowania to prosty i co najważniejsze, skuteczny sposób na poprawę konwersji oraz zwiększenie zysków w Twoim sklepie. Dzięki nim, nie tylko w znaczący sposób ograniczysz ilość porzuconych koszyków, ale także pozyskasz nowych klientów – takich, którym zależy na możliwości rozłożenia zakupów na raty lub sfinansowaniu ich w leasingu. Czy warto? Z pewnością! Chcesz wiedzieć więcej? Zajrzyj tu -> https://iplatnosci.pl/wspolpraca/